Futóművizsgálat, beállítás, javítás Futóművizsgálat, beállítás, javítás

A vezetés biztonsága szempontjából létfontosságú, hogy a futómű kifogástalan állapotban legyen – az Ön, családja és utastársai biztonsága érdekében.

Mit kínálunk? 

Szervizünkben a mai kor csúcstechnológiáját képviselő, négy mérőfejes műszerrel végezzük a futómű vizsgálatát, emellett a lengéscsillapítók állapotát is felmérjük. Így garantálhatjuk, hogy autója a szerviz elhagyása után tökéletesen fekszik majd az úton, biztonsága és kényelme ezen nem fog múlni. 

Mikor keressen fel minket? 

Figyelje a tüneteket gépkocsiján, és ha kopogó hangot, rendellenes gumiabroncs-kopást, kormányrázást nagyobb sebességnél vagy fékezésnél, búgó, morgó hangot a kerekek felől, félrehúzó kormányt vagy kanyarodáskor visító hangot észlel, akkor feltétlenül keressen fel minket. Járműve futóműveinek hibája miatt nem biztonságos, ráadásul a gumiabroncsok elkopása baleset nélkül is jelentős anyagi kárt jelenthet! 

Miért fontos? 

Minden jármű esetében elsődleges szempont a biztonság. Vezetés közben a futóműnek kell biztosítania a gépjármű és az úttest közötti folyamatos kapcsolatot.
A futóművek normális működése fel sem tűnik, hiszen az optimális útfekvés, a megfelelő, egyenes úttartás haladás és fékezés közben mind alapelvárások járművünkkel szemben. A futóműveken múlik autónk viselkedése kanyarokban és egyenetlen útburkolaton is – a nem megfelelő futómű megnövelheti a féktávolságot, alul- vagy túlkormányozottá teheti autóját, az ABS működését megzavarhatja, ráadásul rendkívüli mértékben koptathatja az abroncsait. Ezek külön-külön is, de együttesen kimondottan balesetveszélyesek.
Ha már megtörtént a baj, már késő a futóművek beállítása... 

Futómű kisokos 

Mi számít a futómű részének? 
A futóművek szerkezeti elemei a rugózást, lengéscsillapítást és stabilitást biztosító alkatrészek, és a kerékmeghajtások. A kerékfelfüggesztés köti össze a kerekeket az alvázzal illetve az önhordó felépítménnyel. 
Mit vizsgál a diagnosztika? 
A futómű-diagnosztika a kerék- és futómű-beállítási paraméterek méréstechnikája. A korszerű járművek úttartását, kanyarstabilitását,komfortját egyre bonyolultabb szerkezetekkel, a mérést számítógépekkel oldják meg, az alapfunkciók és a mérendő paraméterek azonban maradtak a régiek. Hogy ez mit jelent?
Nézzük a kerékfelfüggesztés állapotát – ez fontos tényező, hiszen a felfüggesztésre hatalmas erők hatnak. Az elhanyagolt kerékfelfüggesztés a futómű rongálódásához vezethet. Vizsgáljuk a kerekek dőlésszögét – ugyanis a gumiabroncsok a jármű hossztengelyéhez képest nem párhuzamosak. A rossz beállítások terhelt kerékcsapágyakhoz, megnövekedett kormányzási nyomatékhoz vezethetnek.
Mérjük a kerékösszetartást, amely javítja a nyomtartást, korlátozza a kormány holtjátékát.
Ha meg szeretné ismerni a csapdőlés, a csapterpesztés, az utánfutás és a kormánylegördülési sugár titkait is, akkor a helyszínen érdeklődjön szerelőinknél – de figyeljen, mert így hosszabb időt vehet igénybe a beállítás. 
Mi a lengéscsillapítók feladata? 
Ez az alkatrész garantálja a gumiabroncsok és az út folyamatosa kapcsolatát, különösen kanyarokban, fékezésnél, és egyenetlen útviszonyoknál. Megfelelő működése esetén a jármű lengései gyorsabban csillapodnak, így folyamatos marad az útkapcsolat, így az autó úton tartása könnyebb.
A futómű részét képezik a rugók is, azonban azok önmagukban nem tudják ellátni a lengéscsillapítás feladatát, csak a megfelelően működő lengéscsillapító ÉS a rugók együttes hatása jelent biztonságos útfekvést. 
Mi történik, ha rosszul működik a lengéscsillapító? 
Az elhasználódott lengéscsillapító az autó süllyedését, ingását és billegését eredményezheti – minél rosszabb az alkatrész állapota, annál súlyosabb és veszélyesebb mértékben. Az ilyen lengéscsillapítóval felszerelt jármű veszélyt jelent a közlekedésben, hiszen fékezési képessége romlik, a gumiabroncsok és más futóműalkatrészek gyorsan elkopnak, ezáltal a vezető képtelen lesz biztonságosan irányítani járművét.
A rossz lengéscsillapító fékezéskor az orr lesüllyedését, ezáltal a hátsó kerekek tapadásának elvesztését okozza. A kedvezőtlen úttartás miatt a gépkocsi érzékenyen reagál az oldalszélre, sodródni kezd. A pattogó kerekek miatt a gumiabroncsok fokozottan és egyenetlenül kopnak.