Diagnosztika, elektromos javítás Diagnosztika, elektromos javítás

Ahhoz, hogy járművünk a lehető legjobb állapotban álljon mindig rendelkezésünkre számos rendszer összehangolt, hibátlan működésére van szükség. A járműdiagnosztika célja, hogy az autó minden elemének adatait kinyerje és elemezze.

Mit kínálunk?

Szervizünkben a BOSCH KTS-540 típusú diagnosztikai berendezés segítségével olvassuk ki a vezérlőegységek adatait. Az alapbeállítások ellenőrzésén és korrigálásán kívül megvizsgáljuk a motorvezérlést, feltárjuk az elektromos rendszerek esetleges hibáit, emellett a komfortelektronikai rendellenességek és a légzsákok hibajelzéseit is megállapítjuk – a hibakódokat beolvassuk és töröljük. 

Miért fontos? 

A gépjármű-diagnosztika a gépjármű állapotminősítéséhez szükséges – az adott jármű műszaki állapotát bontás nélkül segít megállapítani.
A műszaki diagnosztika számos előnyt jelent az autó tulajdonosának:
  • Egy meghibásodás már a kezdeti szakaszban felismerhető, a helyzet súlyosbodása megelőzhető. 
  • A meghibásodás mértéke, pontos helye és oka is feltárható. 
Mindez bontás és szubjektív tényezők nélkül, hiszen a mérés reprodukálható és dokumentálható.
Ha jól ismerjük járművünk műszaki állapotát, azt biztonságosabban tudjuk használni, jobban tudunk az alkatrészekkel gazdálkodni, növelni tudjuk járművünk hatékonyságát. 
Ráadásul korszerű diagnosztikai eszközeink olyan vizsgálatok elvégzését is lehetővé teszik, amelyeket hagyományos módon nem lehetett korábban elvégezni. 

Diagnosztika kisokos 

Miért van szükség a diagnosztikára, nem elég odafigyelni az autó hangjára és viselkedésére?

A modern gépkocsiban egyre több az elektronikai rendszer, ezek vizsgálata csak igen sok, korszerű műszer alkalmazásával valósítható meg maradéktalanul. A mai gépjárművek mechanikai, hidraulikus, pneumatikus, villamos és elektronikai alrendszerekből állnak. A tökéletes működéshez mindegyik alrendszer kifogástalan működése szükséges. Ezek az összetett rendszerek egyre kifinomultabb diagnosztikai ismereteket követelnek meg. 

Mik a diagnosztika feladatai?

A jármű műszaki-üzemi állapotának értékelése, ezen belül a megengedett határértékektől való eltérések vizsgálata. A kapotteredmények lehetővé teszik olyan rejtett hibák feltárását, amelyek alrendszerekhez kapcsolódnak, és az autó teljes működésére gyakorolt hatásuk csekély vagy nem észlelhető normális körülmények között – ilyen például a jármű fogyasztásának kismértékű emelkedése. A diagnosztika lehetővé teszi, hogy az egyes alkatrészek elhasználódási periódusát jelezze, így későbbi nagyobb meghibásodást megelőzzön. A mérések azonnali eredménye miatt a pontos beállításokat is lehetővé teszi, majd a beállított értékeket azonnal visszaellenőrizheti. 

Mire jó a hibakódok olvasása és törlése?

Diagnosztikai műszerünk alkalmas a hibakódok olvasására és törlésére is. A hibakód olvasása indítja el szakemberünket a hiba célirányos keresésében – így pedig megoldása felé is.
Ezek a hibakódok – a korábbi rendszerek esetében – az akkumulátor vagy a vezérlőegység csatlakozójának levétele esetén elvesznek, célszerű a hibák megállapítását a kódok olvasásával kezdeni. A hibák felderítése és kijavítása után természetesen a korábban tároltakat törölni kell. Mint fentebb írtuk, a korábbi rendszereknél a törléshez elegendő volt a rendszerek áramtalanítása, az újaknál kizárólag a soros diagnosztikai műszerrel lehet a hibakódokat törölni.
A későbbi vizsgálat során azt is figyelni kell, hogy a törölt hibák ismétlődnek-e, amennyiben igen, a hiba feltárását folytatni szükséges. A legújabb vezérlőegységek a nem ismétlődő hibákat megfelelő üzemidő és indítás után maguktól törlik. 

Milyen műszer szükséges a diagnosztika elvégzéséhez?

Szervizünk a BOSCH KTS-540 típusú műszert használja. A KTS sorozat élenjáró diagnosztikai technológiát kínál, a műhelyszoftver automatikusan felismeri a vezérlőegységeket, kiolvassa a mért értékeket és összeha- sonlítja őket a gyártók által megadott referencia-értékekkel.
A technikai paraméterek iránt jobban érdeklődőknek lehet érdekes, hogy a műszer az alábbi előnyöket biztosítja szervizünknek és így ügyfeleinknek is: 
  • Nagy mozgási szabadság a Bluetooth adatátvitelnek köszönhetően 
  • A beüzemelés irányítása a DDC integrált szoftver segítségével 
  • Automata KTS modulkeresés 
  • Rádiókapcsolat próba a beépített jeladóval 
  • Tesztprogram a rádiókapcsolat ellenőrzésére 
  • Optikai és akusztikus státuszjelzés / rádiókapcsolati felügyelet 
  • Egyedileg beállítható szimulációs mód a DDC segítségével 
  • Univerzális kapcsolódás a személy- és a haszonjárművekhez az OBD csatlakozón keresztül mind a 14, mind a 28 V-os járműelektronikai rendszerekhez 
  • Új diagnosztikai oszcilloszkóp 
  • Javított multiméter és oszcilloszkóp méréstechnológia 
  • Javított jelanalízis a következők által: 
  • jelentősen növelt mintavételezési ráta 
  • növelt képfrissítési sebesség 
  • vízszintes képhajlítás növelt felbontással 
  • A nagyobb bemeneti ellenállás egyszerűsíti a hibakeresést 
  • A KTS modulok könnyű összekötése a járművel 
  • A legújabb technológiát képviseli és jövőkész a váltóadapterrel 
  • Tiszta kommunikáció a multiplexer és a jövőbeli kábeladapter felismeréssel: K és L, SAE és CAN illeszthető az OBD csatlakozó összes lehetséges kapcsára 
  • Új váltóadapter a készülékbe integrálva. Az autó vagy a rendszertechnológia változásával könnyen cserélhető.